<--! code By --> <--! code By --> كزج
معرفی وبلاگ
لیدوما یک محوطهٔ باستانی است که در شهرستان ممسنی در استان فارس قرار دارد. لیدوما همچنین نام یکی از شهرهایی است که در نوشته‌های هخامنشی از آن نام برده شده‌است و در راه شاهی بین تخت جمشید و شوش قرار داشته است.
دسته
دوستان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1763669
تعداد نوشته ها : 1535
تعداد نظرات : 13
Rss
طراح قالب
GraphistThem274

روستاي زيبا و منحصر بفرد كزج با هدف گردشگري در 15 كيلومتري شمال غربي هشجين واقع است. بافت سنتي , معماري خاص اماكن مسكوني , قرار گرفتن در كوهپايه , بهره مندي از طبيعت بكر و زيبا , جاري شدن رودخانه قزل اون درست از بين باغات روستا , قدمت و پيشينه تاريخي و صنايع دستي موجب گرديده كه مسئولين محترم براي توسعه گردشگري و معرفي آن اقدامات مفيدي را انجام دهند تا با محقق شدن اين امر روستاي كزج به يكي از جاذبه هاي توريستي استان تبديل گردد.
روستاي سرسبز كزج 320 خانوار و 1500 نفر جمعيت دارد مردم كزج به سخت كوشي و تلاش و كار شهرت دارند باغداري و دامداري و كشاورزي شغل عمده اهالي اين ديار است.
انگور , گردو , سيب و گلابي , گيلاس , آلبالو و توت (مخصوصا توت خشك) از محصولات درختي كزج هست . جاجيم بافي , پلاس بافي , جوراب , كلاه و دستكش , طناب و سبدبافي از صنايع دستي اين روستا بوده و از قديم الايام رواج دارد.


جمعه 29 7 1390 11:55 بعد از ظهر
X