<--! code By --> <--! code By --> دره اندج رود
معرفی وبلاگ
لیدوما یک محوطهٔ باستانی است که در شهرستان ممسنی در استان فارس قرار دارد. لیدوما همچنین نام یکی از شهرهایی است که در نوشته‌های هخامنشی از آن نام برده شده‌است و در راه شاهی بین تخت جمشید و شوش قرار داشته است.
دسته
دوستان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1762345
تعداد نوشته ها : 1535
تعداد نظرات : 13
Rss
طراح قالب
GraphistThem274

يكي از زيبا ترين و سرسبزترين دره هاي استان قزوين دره اندج رود است . اين دره در منطقه " الموت " قرار دارد و از ارتفاعات كوه " خرم ور" شروع  و به روستا ي " شهرك " ختم مي شود .

اين منطقه به لحاظ قابليت هاي زيست محيطي ، وجود غارهاي طبيعي و نوع بافت كوه هاي آن ، هميشه براي سكونت انسان مناسب بوده است . نام اين دره و رود آن برگرفته ازعنوان روستايي بزرگ به همين نام در انتهاي اين دره است  وجود رودخانه و چشمه هاي فراوان در اين منطقه سبب آبادي روستا ، ايجاد مزارع برنج و باغات ميوه شده است . در مسير رودخانه ، روستاهاي صايين كلايه ، ملا كلايه ، كندانسر و اندج  قرار دارند. در حاشيه رودخانه ، ما بين روستاهاي ملا كلايه و كندانسر ، بقايايي از روستاهاي پيش از اسلام وجود دارد كه با استفاده از سنگ هاي كوچك و بزرگ رودخانه اي ساخته شده بودند. در طول دره اندج و مسير رودخانه ، چند غار طبيعي ديده مي شود كه از نظرموقعيت جغرافيايي و شرايط زيست محيطي به نظر مي رسد در گذشته محل سكونت انسان بوده است. وجود حيوانات وحشي قابل شكار از جمله كل ، بز و خوك هاي وحشي احتمال زيست انسان را در اين منطقه بيشتر مي كند.


دسته ها : ییلاق
چهارشنبه 4 8 1390 12:42 صبح
X