<--! code By --> <--! code By --> توريست شهر خود باشيد
معرفی وبلاگ
لیدوما یک محوطهٔ باستانی است که در شهرستان ممسنی در استان فارس قرار دارد. لیدوما همچنین نام یکی از شهرهایی است که در نوشته‌های هخامنشی از آن نام برده شده‌است و در راه شاهی بین تخت جمشید و شوش قرار داشته است.
دسته
دوستان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1764303
تعداد نوشته ها : 1535
تعداد نظرات : 13
Rss
طراح قالب
GraphistThem274

چگونه در شهر خود توريست باشيم؟


اول آن كه يك دوربين عكاسي يا فيلم برداري با خود برداريد. تنها يا به همراه دوستان، هر كدام كه بيشتر موجب رضايت دروني شماست، در شهر خود به راه بيفتيد و با خود براي گرفتن تعداد عكسي كه مي خواهيد بگيريد تصميم گيري كنيد. چشمان خود را بيش از گذشته به روي اطراف خود باز كنيد و با دقت بيشتري به پيرامون خود نگاه كنيد. هر چيزي را كه نزد خود ارزشمند يافتيد ، از آن عكس بگيريد و آن لحظه را براي خود ثبت كنيد، هر چند ميليون ها بار شاهد آن منظره و اتفاق در زندگي خود بوده باشيد.


دوم آن كه به سراغ اطلاعات توريستي شهر خود برويد. معمولا در آن جا ليستي از  جاهاي ديدني را خواهيد يافت. سعي كنيد از همه آن ها ديدن كنيد. از هر اتفاق و مورد جذابي عكس برداري كنيد و شرح  وقايع را به همراه عكس هاي آن ثبت كنيد و تا حد ممكن در اختيار دوستان و ساير اشخاص آن ها را قرار دهيد.اگر ليستي طولاني از مكان هاي ديدني در اختيار شما بود بر اساس زماني كه در اختيار داريد و منطقه هر روز تعدادي را انتخاب كنيد اما سعي كنيد از همه آن ها بازديد كنيد. هر چند بعضي از آن ها را پيش از اين ديده باشيد. يك بار ديگر و اين بار با ديدي متفاوت به سراغ آن ها برويد.


سوم ، وسايل نقليه عمومي و در ميان مردم بودن را برگزينيد. اگر پيش از اين براي رفتن به هر جايي از ماشين شخصي استفاده مي كرديد، اين بار به ميان مردم برويد و با وسايل نقليه عمومي سفر توريستي شهري خود را همانند يك توريست انجام دهيد. اما اگر هميشه از اتوبوس و مترو و ساير وسايل عمومي استفاده مي كرديد اين بار آن را براي خود هيجان انگيزتر كنيد. نقشه جابه جايي خطوط اتوبوس، مترو و يا تاكسي را در جلوي خود بگذاريد.چشمان خود را ببنيد و انگشت خود را بر روي نقطه اي در نقشه متوقف كنيد. بليط لازم را بخريد سوار وسيله مورد نظر شويد و به هنگام جابه جايي به دقت به اطراف خود بنگريد و از هر آنچه جالب و ارزشمند است لذت ببريد. با مردم ارتباط برقرار كنيد و از نقاط مشترك و تفاوت ها خود بپرسيد. لحاظات را به كمك دوربين و حافظه خود ثبت كنيد و آنها را نوشته و در اختيار سايرين قرار دهيد.

 
چهارم براي خود هدف و موضوع تعيين كنيد. منظور از دادن اين راهكار ها نيست كه عينا هر آنچه براي راهنماي افراد توريست صورت مي گيرد را اجرايي كنيد . شما مي تواند از نزديكترين پارك ، مركز خريد و مناطق ديدني منزل خود بازديد كنيد. مي توانيد خود ليستي از جا هاي ديدني را در نزديكي خود فراهم كنيد و از همه آن ها لذت ببريد و در ثبت لحاظات خوب خود كوشا باشيد. يا مي توانيد يك هدف ثابت را تعيين كنيد مانند اين كه :
همه پارك ها ي شهر را ببينم
همه رستوران هاي شهر را سر بزنم
همه شهر بازي ها را امتحان كنم  و از بازي در آن ها لذت ببرم
از همه ساختمان هايي كه بيش از 100 سال عمر دارند ديدن كنم، يا از ساختمان هايي با عمري خاص
در هر جايي و درنزديكي هر رودخانه و يا جاي سبزي پيك نيك برگزار كنم
و .....
پنجم مي توانيد يك كليكسيونر شويد.اين كار چيزي شبيه تعيين هدف است اما اين بار به جاي آن كه به دنبال پيدا كردن كاري براي انجام دادن باشيم، به دنبال پيدا كردن چيزي باشيم. اين موارد مي تواند شامل چيز هايي باشد كه شما آن ها را به عنوان كلكسيون براي خود برداريد يا  اين كه تنها بتوانيد عكس آن ها را بگيريد.
مادامي كه چنين تصميمي گرفتيد، از جا برخيزيد و از لحاظات خود استفاده كنيد. مطمئن باشيد لحظات بسيار زيبايي را با كمترين هزينه و در كوتاه ترين زمان براي خود رقم مي زنيد.

 


X