<--! code By --> <--! code By --> جزيره لاست در ايران!
معرفی وبلاگ
لیدوما یک محوطهٔ باستانی است که در شهرستان ممسنی در استان فارس قرار دارد. لیدوما همچنین نام یکی از شهرهایی است که در نوشته‌های هخامنشی از آن نام برده شده‌است و در راه شاهی بین تخت جمشید و شوش قرار داشته است.
دسته
دوستان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1765909
تعداد نوشته ها : 1535
تعداد نظرات : 13
Rss
طراح قالب
GraphistThem274

بهترين زمان سفر

جزيره لاست در ايران

براي رسيدن به مرنجاب بهترين راه، رفتن به كاشان و بعد آران و بيدگل است. در كنار امامزاده هلال‌ابن علي راهي است كه مستقيم به دل كوير مي‌رود و پس از 45كيلومتر (حدود دوساعت) به مرنجاب مي‌رسيد.

مسير ديگر از سمت پارك ملي كوير شروع مي‌شود. بعد از پيشواي ورامين و سپس مباركيه (15 كيلومتر)، به كاروانسراي سنگي قصر بهرام (60كيلومتر) مي‌رسيد. كاروانسراي سفيدآب منزلگاه بعدي است كه در 80كيلومتري كاروانسراي قبلي قرار دارد. 50كيلومتر بعد مرنجاب در حاشيه درياچه نمك خود را نشان مي‌دهد.

تردد در اين جاده تا سفيدآب نياز به مجوز از سازمان حفاظت از محيط زيست استان سمنان دارد. بنابراين راه شمالي كم رفت وآمد‌ترين مسير است و فقط محيط‌بانان در آن تردد مي‌كنند.

براي سفر به كوير مرنجاب كافي است 5 شنبه ظهر از تهران حركت كنيد تا قبل از غروب به كاروانسرا برسيد و بساط چادر‌ها را علم كنيد. شب را به كوير نوردي در اطراف كاروانسرا بگذرانيد و جمعه صبح به ديدن رمل‌ها و درياچه و جزيره سرگردان برويد. بهترين زمان براي سفر به كوير هم نيمه ماه قمري است، زماني كه ماه كامل بوده و مدت زمان زيادي را از زمان طلوع تا غروب در آسمان طي مي‌كند.ش


دوشنبه 21 9 1390 10:42 صبح
X