<--! code By --> <--! code By --> جذاب ترين جاده هاي ايران
معرفی وبلاگ
لیدوما یک محوطهٔ باستانی است که در شهرستان ممسنی در استان فارس قرار دارد. لیدوما همچنین نام یکی از شهرهایی است که در نوشته‌های هخامنشی از آن نام برده شده‌است و در راه شاهی بین تخت جمشید و شوش قرار داشته است.
دسته
دوستان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1767239
تعداد نوشته ها : 1535
تعداد نظرات : 13
Rss
طراح قالب
GraphistThem274

جاده كرج - چالوس در هر فصل به رنگي درمي‌آيد و گاه تضاد رنگ‌ها همزمان با هم منظره‌هاي باشكوه، منحصر به فرد و چشم نوازي پديد مي‌آورد. سال 1312 جاده كرج - چالوس مورد بهره برداري قرار گرفت تا مسير تهران به ساحل درياچه خزر هموار و كوتاه شود.

از اين زمان به بعد بود كه انواع رستوران‌ها و واحدهاي اقامتي و پذيرايي در كنار اين جاده شكل گرفت و ساخت سد امير كبير كرج در سال 1340 نيز به جاذبه ها و زيبايي‌هاي اين جاده افزود و در اندك زماني اين جاده به يكي از تفريحگاه‌هاي مهم گردشگري كشور تبديل شد.

مسافران بسياري از سراسر كشور به ويژه در فصل بهار و تابستان به اين خطه مي آيند تا دمي در كنار رودخانه خروشان كرج و سايه سار درختان بياسايند و علاوه بر استفاده از طبيعت منحصربه فرد اين جاده از محصولات و سوغات روستاييان و ساكنان خونگرم حاشيه اين جاده از جمله انواع ترشي خانگي، قره قروت، سير ترشي، عسل كوهستان، مرباي عسل، عسل رس بسته، انواع ماست محلي، سركه سيب محلي، كره محلي، پنير گوسفندي، انواع شيره انگور، سبزي هاي كوهي مانند والك، قارچ و گلپر خشك و ترشي نيز بهره ببرند.

زيبايي و خاطره انگيز بودن جاده كرج - چالوس تنها به طبيعت شگفت انگيز و سوغات آن محدود نمي‌شود و داراي تپه‌هاي باستاني و روستاهاي تاريخي است كه گاه قدمت آن به هزاران سال پيش برمي گردد.


سه شنبه 22 9 1390 1:22 صبح
X