<--! code By --> <--! code By --> تبريز؛ شهر خانه‌هاي قاجاري
معرفی وبلاگ
لیدوما یک محوطهٔ باستانی است که در شهرستان ممسنی در استان فارس قرار دارد. لیدوما همچنین نام یکی از شهرهایی است که در نوشته‌های هخامنشی از آن نام برده شده‌است و در راه شاهی بین تخت جمشید و شوش قرار داشته است.
دسته
دوستان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1764319
تعداد نوشته ها : 1535
تعداد نظرات : 13
Rss
طراح قالب
GraphistThem274

بهشت ايران زمين
 تبريز يكي از مهمترين شهرهاي كشور با پيشينه غني تاريخي فرهنگي است كه از گذشته‌هاي دور بنيانگذار بسياري از سبك‌هاي هنري و پيشگام در عرصه‌هاي فرهنگي اجتماعي بوده است.
 
تبريز سده معاصر را شهر نخستين ها ناميده‌اند. راه اندازي نخستين مدرسه به سبك نوين، تاسيس نخستين چاپخانه و كتابخانه، سالن نمايش، انجمن ادب فارسي، مجموعه دانشگاهي، شهرداري، شوراي شهر، كلانتري و دهها مظهر تمدن جديد در ايران براي نخستين بار در اين شهر بنا شده است.
همه ساله در ايام سال نو بسياري از گردشگران به ويژه هموطنان آذري كه داراي تعلقاتي در اين خطه هستند با سفر به اين كلانشهر از اماكن تاريخي و فرهنگي آن ديدن مي‌كنند.
تبريز در دوره معاصر اين شهر پرچمدار نهضت مشروطيت بوده و مردم آن به پشتوانه پايمردي دلاوراني چون ستارخان و باقرخان در سرنگوني استبداد نقش مهمي ايفا كردند.
خاطره رشادتها و حماسه شيخ محمد خياباني، مشروطه خواهان، ثقه‌الاسلام و ديگر پاكان اين ديار به هيچ وجه از خاطره تاريخ محو نخواهد شد.
تبريز در كنار آثارمهم تاريخي و بناهاي ماندگارفراوان بزرگترين دانشگاه دوران گذشته «ربع رشيدي» را در خود جاي داده و در بسياري از عرصه‌هاي فرهنگي و علمي پيشتاز بوده است.
درخشش فرش تبريز از زمان شاه عباس تاكنون ادامه داشته و هرگز فعاليت اين صنعت تعطيل نشده و اين همه فقط گوشه‌هايي از ديدني‌هاي سحرانگيز تبريز كهن است.


شنبه 26 9 1390 5:55 بعد از ظهر
X