<--! code By --> <--! code By --> هفت حوض تنها در تهران نيست
معرفی وبلاگ
لیدوما یک محوطهٔ باستانی است که در شهرستان ممسنی در استان فارس قرار دارد. لیدوما همچنین نام یکی از شهرهایی است که در نوشته‌های هخامنشی از آن نام برده شده‌است و در راه شاهی بین تخت جمشید و شوش قرار داشته است.
دسته
دوستان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1766201
تعداد نوشته ها : 1535
تعداد نظرات : 13
Rss
طراح قالب
GraphistThem274

شنيدن نام هفت حوض شايد تهراني‌ها را تنها به ياد ميداني در يكي از محله‌هاي شرقي پايتخت بياندازد، اما اين نام براي مشهدي‌ها، يعني اوج زيبايي معماري خداوندي، «هفت حوض» نام يكي از بكرترين، زيباترين و منحصربه فرد ترين پديده‌هاي طبيعي ايران است. البته گوگل هم تقريبا مثل تهراني‌ها فكر مي‌كند؛ بعد از جستجوي نام اين منطقه، اطلاعات چنداني در مورد اين منطقه كه مي‌تواند توريست‌هاي بسياري را به خود جذب كند، پيدا نمي‌كنيد.

«هفت حوض» منطقه اي است شامل صخره مانند‌ها و سنگ‌هاي صاف و صيقلي ، 7 حوضچه طبيعي زيبا و طبيعتي بكر و زيبا بعد از عبور از 7 حوضچه است.
تصور اينكه هزاران سال است آب در اين حوضچه‌ها جريان دارد هر بيننده اي را غرق خيال مي‌كند. به دليل جريان داشتن آب در طول ساليان دراز و ريزش آن از حوضچه اي به حوضچه ديگر و البته جنس سنگ‌هاي آن، به مرور زمان حوضچه‌هاي طبيعي بسيار زيبايي در دل سنگ‌ها به وجود آمده است.

دسته ها : شهرهاي ايران
يکشنبه 27 9 1390 1:15 صبح
X