<--! code By --> <--! code By --> انگيزه‌هاي سفر به ايران
معرفی وبلاگ
لیدوما یک محوطهٔ باستانی است که در شهرستان ممسنی در استان فارس قرار دارد. لیدوما همچنین نام یکی از شهرهایی است که در نوشته‌های هخامنشی از آن نام برده شده‌است و در راه شاهی بین تخت جمشید و شوش قرار داشته است.
دسته
دوستان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1763182
تعداد نوشته ها : 1535
تعداد نظرات : 13
Rss
طراح قالب
GraphistThem274

ايران متمدن
اروپا پي برده بود كه ايران در عرصه فرهنگ و ادب درس‌هاي بسياري براي آموختن به آنان دارد. چنين بود كه 4 نفر فرانسوي در فوريه سال 1667، در تخت جمشيد به هم رسيدند. اينان عبارت بودند از: «شاردن»، «تونو»، «تاورنيه» و «دولند» (دوليه). اين ملاقات مظهر گروه نويني از مسافران است كه شيوه مشاهده كردن، بررسي، سنجيدن و استدلال را مي‌دانستند. اينگونه از مسافران سعي مي‌كردند كه زبان فارسي و حتي زبان باستاني ايران را بياموزند. «تونو»، «پتي دلاكروا» و «گالان» به نام شرق‌شناس به سفر شرق پرداختند. «گالان» 3 بار به شرق سفر كرد و در موقع سومين اقامت خود در شرق، زبان عربي، تركي و فارسي را به حد كمال آموخت و مشاهدات و بررسي‌هاي شگفتي انجام داد.
«پتي دلاكروا»، با ارباب علم و ادب پيوند يافت و با آنان در باب مسائل ادبي و مذهبي به مذاكره پرداخت. ره‌آورد اين سفر وي، قصه‌هاي ايراني «هزار و يك‌شب» بود كه در سال‌هاي 1710 تا 1712 ترجمه آنها در 5جلد منتشر شد.


يکشنبه 27 9 1390 12:7 صبح
X