<--! code By --> <--! code By --> انگيزه‌هاي سفر به ايران
معرفی وبلاگ
لیدوما یک محوطهٔ باستانی است که در شهرستان ممسنی در استان فارس قرار دارد. لیدوما همچنین نام یکی از شهرهایی است که در نوشته‌های هخامنشی از آن نام برده شده‌است و در راه شاهی بین تخت جمشید و شوش قرار داشته است.
دسته
دوستان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1763020
تعداد نوشته ها : 1535
تعداد نظرات : 13
Rss
طراح قالب
GraphistThem274

غذا و نوشيدني ايران
امروزه يكي از انواع گردشگري را به نام Food & Drink مي‌شناسند كه البته بسيار هم خاطرخواه دارد. ايران در اين زمره هم گردشگران را به سوي خود مي‌خواند.
مسافران از ميوه‌هاي شگفت‌انگيز و از انگور و خربزه و گرمك و انواع هندوانه و خرما و پسته و بادام و حتي بادمجان ايران صحبت به ميان آورده‌اند. مي‌دانيم كه «شاردن» تا چه اندازه به شربت معطري كه عطش تب‌آلوده وي را فرو‌مي‌نشانيد، ارزش مي‌نهاد.
جالب اينكه نحوه غذا خوردن ايرانيان، يك نوع سبك زندگي را در اروپا به‌وجود آورد. «كلمان هوار» با اطمينان خاطر اظهار مي‌كند كه قهوه‌خانه را «تونو» در اروپا معمول كرد. رونق و اشتهار قهوه‌خانه‌هاي پاريس در تاريخ ادبي و هنري قرن هجدهم، فصلي بسيار معروف است.
نخستين قهوه‌خانه‌اي كه براي مشتريانش آب يخ آورد، «پروكوپ» بود و مردم پاريس بلافاصله از اين نوشيدني فرح‌بخش و خنك‌كننده استقبال كردند، ولي نمي‌دانستند كه آب يخ و انواع شربت در ايران متداول است.


يکشنبه 27 9 1390 12:9 صبح
X