<--! code By --> <--! code By --> استان كردستان
معرفی وبلاگ
لیدوما یک محوطهٔ باستانی است که در شهرستان ممسنی در استان فارس قرار دارد. لیدوما همچنین نام یکی از شهرهایی است که در نوشته‌های هخامنشی از آن نام برده شده‌است و در راه شاهی بین تخت جمشید و شوش قرار داشته است.
دسته
دوستان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1771797
تعداد نوشته ها : 1535
تعداد نظرات : 13
Rss
طراح قالب
GraphistThem274

مكان هاي ديدني و تاريخي 

 

استان كردستان به لحاظ تاريخ و قدمت طولاني و جغرافياي خاص خود از مكان هاي تاريخي و طبيعي با ارزشي برخوردار است كه در مناطق مختلف استان پراكنده شده اند. جنگل هاي بلوط، آبشارها و رودخانه هاي خروشان، چشمه هاي طبيعي و كوه هاي سر به فلك كشيده؛ طبيعت زيبا و چشم نواز كردستان را رقم زده و يكي از زيباترين جلوه هاي گردشگري طبيعي ايران را در دامنه هاي زاگرس به وجود آورده است.
جاذبه هاي تاريخي و معماري منطقه كه شامل قلعه هاي قديمي، مسجد هاي تاريخي، حمام ها و... مي شوند، همراه با آيين ها و فرهنگ رايج بين اقوام كرد از مهم ترين جاذبه هاي استان كردستان است. رقص هاي محلي و بومي اين استان كه در مراسم شادي و سرور اجرا مي شوند، هم از نظر مضمون و هم از نظر شكل درخور توجه است. موسيقي كردي يكي از بارزترين ويژه گي فرهنگي قوم كرد است. طراوت، شادابي، فضاي عرفاني و درآميختگي مضامين با تاريخ گذشته كردها، بخشي ازخصوصيات موسيقي كردي است. مجموع جاذبه هاي طبيعي، تاريخي، اجتماعي و فرهنگي؛ استان كردستان را به منطقه اي ديدني تبديل كرده كه بازديد از آن براي هر گردشگري جذاب و خاطره انگيز خواهد بود.
 

 

 

 

 

 

 

 


دسته ها : شهرهاي ايران
چهارشنبه 20 7 1390 1:6 بعد از ظهر
X